Et indblik i Scott/Tigers driftafdeling

Scott/Tiger - IT konsulenthus / DBA  / Et indblik i Scott/Tigers driftafdeling

Et indblik i Scott/Tigers driftafdeling

Bordfodboldbordet larmer og der høres tilråb og jubel. Et øjeblik efter kommer flere glade ansigter til syne, og alle vender tilbage til deres pladser og fortsætter koncentreret arbejdet. Fodboldbordet står i Scott/Tigers driftsafdeling ”Blue Gecko”, som i foråret 2015 blev en del af Scott/Tiger gruppen. Blue Gecko leverer 24-7 service til kunder, som har behov for at få overvåget og driftet deres Oracleinstallationer. Fodboldkampen var en af dagens pauser inden den livlige aktivitet med bl.a. dagens tjeks, tilretning og opgradering på kontoret fortsætter. Medarbejderne er alle højt kvalificerede IT-folk med mange års erfaring inden for området, og de servicerer kunderne 24-7.

En erfaren medarbejder

Ole Thomsen har været ansat i Blue Gecko siden 2006 dog med en mindre afstikker et par år. Ole har en programmøruddannelse og har i sine unge dage været i Søværnet. Ole har siden 1988 arbejdet med Oracle, så han er en erfaren herre. Oles primære kompetencer er Oracle Applications/E-Business Suite.
Når vi spørger Ole om, hvad han brænder for at arbejde med, lyser han op og svarer på sin sædvanlige fynske maner: ”Jeg prøver bare at udføre mit job, så godt som jeg nu kan med alt, hvad det indebær. Jeg kan bedst lide at arbejde med mine specialer, som er RMAN og E-Business suite.”
Oles største tilfredsstillelse i sit job får han, når han finder løsningen på en kundes problem. ”Om jeg finder løsningen ved hjælp fra kollegaer, support eller på anden vis, er underordnet. Det, at problemet blev løst, er tilfredsstillende.”

Succeshistorier

Vi spurgte også Ole hvilke succeshistorier han husker bedst: ”Det er jo blevet til en del hen over årene, store og små. Som f.eks. når en kunde ringer ind nærmest i panik og siger, at databasen er gået ned midt i en større kørsel. Man går på systemet og konstaterer, at archivelog destinationen er løbet fuld, man starter en archivelog backup, og i løbet af minutter kører databasen igen, jobbet fortsætter som om, der intet var sket, og man kan meddele kunden, at alt er kørende igen, og at der ikke er tabt data.”
”En lidt større sag var en kunde, som ikke kunne restore deres produktionsdatabase til test, fordi der manglede backupdata. Det viste sig, at alle backupdata var tilstede, men oplysningerne om dem var blevet slettet fra repository, og derfor skulle lægges ind igen. Det var to dages arbejde, hvorefter databasen kunne restores. Opfølgningen var nogle ændringer i konfigurationen af deres backup policy, så den situation ikke kom til at gentage sig.”
Selvom Ole har mange års erfaring læner han sig ikke tilbage, han uddanner sig løbende med de nyeste teknologier. Uddannelse/kompetence er en af Scott/Tigers kerneværdier, som sikrer, at alle medarbejdere er i takt med tidens teknologier.
Telefonen ringer, og Ole signalerer tydeligt, at nu er der ikke mere tid til snak, og svarer telefonen, som så mange gange før.

Skal vi Scott/Tigers driftsafdeling også hjælpe dig?

Har du behov for at få driftet og overvåget din Oracleløsning 24/7 – så står Ole og hans kolleger klar til at hjælpe, og tilsammen har de mere end 100 års erfaring at byde ind med.

Kontakt Ole Kramer for mere information på e-mail ole.kramer@scott-tiger.dk eller pr. telefon +45 2441 0630.

Forfatter: Lykke Luimes, HR Manager, Scott/Tiger Group.